Rezerwat przyrody „Kajasówka” położony jest w odległości niecałych 20 km na zachód od centrum Krakowa, pomiędzy Przeginią Duchowną a Czułówkiem (gmina Czernichów). Na trasie Kraków – Przeginia Duchowna funkcjonuje komunikacja podmiejska oraz międzymiastowa, obsługiwana zarówno przez prywatnych przewoźników jak i MPK w Krakowie. Dojazd do rezerwatu z drogi wojewódzkiej nr 780 jest oznakowany. Jadąc od strony Krakowa, na skrzyżowaniu w Przegini Duchownej, przy którym znajduje się przystanek, restauracja oraz zajazd, skręcamy w lewo. Po ok. 700 m dotrzemy do niewielkiego placu postojowego dla samochodów. Wchodzimy na szlak i po ok. 300 m dochodzimy do rozgałęzienia. Chcąc rozpocząć wycieczkę od przejścia przez teren rezerwatu skręcamy w prawo. Podążając zgodnie z oznaczeniami szlaku (kolor czerwony), do granicy rezerwatu dotrzemy po ok. 700 m. Przez jego teren przebiega ścieżka dydaktyczna, wzdłuż której ustawiono kilka tablic, informujących o najciekawszych zjawiskach przyrodniczych rezerwatu. Jak w każdym rezerwacie, spacer po Kajasówce powinien odbywać się jedynie po wytyczonych szlakach. Jest to ważne również ze względów bezpieczeństwa, szczególnie jeśli wędrujemy z małymi dziećmi – niejednokrotnie ścieżka prowadzi wąskim grzbietem zrębu, a w wielu miejscach pozornie łagodne zbocza kończą się bardzo stromymi uskokami.
Zrąb tektoniczny powstaje, gdy część powierzchni ziemi, zlokalizowana pomiędzy dwoma uskokami geologicznymi, ulega wypiętrzeniu (również przez obniżenie terenów sąsiednich). Wzgórze Kajasówka zbudowane z jurajskich wapieni, wskutek licznych procesów geologicznych zachodzących na przestrzeni milionów lat (w tym ruchów górotwórczych) uległo uwypukleniu. Na ostateczny wygląd Kajasówki miały wpływ także procesy wietrzenia i erozji oraz zjawiska krasowe. Zrąb Kajasówki jest – w porównaniu z innymi wzgórzami zrębowymi występującymi w tym regionie – wyjątkowo wąski, co szczególnie wyraźnie widać w jego północno-wschodniej części. Najwyższym punktem zrębu jest wzniesienie Bystrzyk o wysokości 312 m n.p.m., położone mniej więcej w połowie przebiegu ścieżki dydaktycznej.