Autor: Kamila Kosmalska, Licencja: CC BY-SA
Chcemy zachęcić Was do wyruszania w podróż, do poznawania regionu, odkrywania jego różnorodności i niepospolitości. Jego fantastycznych fenomenów. Uruchomiliśmy serwis, który powinien Wam to odkrywanie ułatwić.
Każdy, kto choć raz planował spędzenie weekendu poza domem wie, jak trudno jest znaleźć jedno spójne źródło informacji. Kompletnie rozproszone są wiadomości o wydarzeniach kulturalnych w regionie, wskazówki turystyczne czy opisy lokalnych atrakcji. To powoduje konieczność przeczesywania stron internetowych lokalnych informatorów kulturalnych i urzędów gmin, telefonicznego dopytywania o godziny otwarcia muzeów, przeklikiwania się przez przypadkowe blogi turystyczne. Alternatywą jest tzw. jechanie w ciemno.
Zaczęliśmy się więc zastanawiać, ilu z Was zostaje na każdy weekend w swojej miejscowości, bo brakuje Wam pomysłów na wycieczkę, a nie macie czasu na ich poszukanie albo sądzicie, że w promieniu kilkunastu czy kilkudziesięciu kilometrów od miejsca Waszego codziennego życia nie ma już nic, czego byście nie widzieli. Chcemy Was przekonać, że macie jeszcze wiele do odkrycia. Chcemy zachęcić Was do wyruszania w podróż, do poznawania regionu, odkrywania jego różnorodności i niepospolitości. Jego fantastycznych fenomenów. Uruchomiliśmy serwis, który powinien Wam to odkrywanie ułatwić.
„Małopolska To Go” składa się z dwu części. Pierwsza to wyszukiwarka mapowa, która – jeśli tylko zechcecie – na podstawie Waszego położenia i wskazanego zasięgu ujawni znajdujące się w pobliżu atrakcje: zabytki, szlaki kulturowe, muzea, wydarzenia kulturalne. Ten kulturalny bank danych stworzyliśmy dzięki zasobom zgromadzonym w Małopolskim Instytucie Kultury, serwisom Szlaki Małopolski, Zabytki Małopolski oraz Kultura Małopolski. Ale to nie wszystko! Chcemy go też systematycznie poszerzać, na przykład poprzez dodanie informacji na temat produktów lokalnych.
Druga część serwisu to zachęta do przyjrzenia się małopolskim fenomenom. Co drugi czwartek opowiadamy o wydarzeniach, tradycjach i niezwykłych zjawiskach charakterystycznych dla regionu, a często nieznanych lub niedocenianych. Dobieramy je według kalendarza wydarzeń kulturalnych lub lokalnych tradycji. Wskazujemy miejsca, gdzie te małopolskie fenomeny można zobaczyć na własne oczy. O ciekawostki, anegdoty i wnikliwe komentarze prosimy fascynatów i znawców regionu – podróżników, etnografów, botaników, historyków.
Znajdziecie nas także na:
Facebook: https://www.facebook.com/malopolskatogo
Instagram: http://instagram.com/malopolskatogo
Zapraszamy: zachwyćcie się Małopolską.
Wyruszcie z nami w podróż po regionie. Z nami i malopolskatogo.pl.
WSPÓŁPRACA:
Fundacja Partnerstwo dla Środowiska
FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA jest organizacją pozarządową, której celem i misją jest wspieranie rozwoju zrównoważonego poprzez budowanie partnerstwa, społeczeństwa obywatelskiego, proponowanie nowych rozwiązań oraz upowszechniania sprawdzonych wzorów działań przyjaznych dla środowiska. Działania Fundacji skupiają się poprawianiu jakości życia w Polsce poprzez propagowanie zasad rozwoju zrównoważonego w życiu codziennym. Od
2011, Fundacja realizuje projekt „Produkt Lokalny Małopolska” we współpracy z
partnerami regionalnymi i lokalnymi.
PROJEKT
„PRODUKT LOKALNY MAŁOPOLSKA” realizowany w latach 2011 – 2015 otrzymał
dofinansowanie ze środków Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy.
Jego celem jest promocja lokalnej przedsiębiorczości i przetwórstwa
produktów rolnych jako sposobu na przyspieszenie rozwoju słabo
rozwiniętych obszarów wiejskich w Małopolsce. Efektem projektu będzie
samofinansujący się lokalny system żywnościowy (Model Produktu Lokalnego Małopolska), który stanie się ważnym
instrumentem rozwoju Małopolski, w szczególności słabo rozwiniętych obszarów
wiejskich.
Poprzez wspólne działania instytucji publicznych,
organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz rolników zwiększy się
podaż i popyt jakościowych produktów
lokalnych.
Regionalny System Sprzedaży Produktów Lokalnych jest
budowany w oparciu o marki lokalne, które łączą produkty lokalne, mieszkańców
oraz konkretne miejsca.
Obecnie istnieją 3 marki lokalne: Fasolla, Koszyk Lisiecki, Smaki 4 Żywiołów.
Fot. fragment projektu E. Natkaniec, CC BY SA 3.0.